Browse By

Dlaczego warto prowadzić fanpage na Facebooku?

Fanpage, czyli własna strona na Facebooku stanowi obecnie podstawowe narzędzie wykorzystywane do reklamy w Internecie. Korzystają z niego nie tylko właściciele stron internetowych, czy blogów, ale również przedsiębiorcy, którzy reklamują swoje produkty oraz komunikują się z klientami. Czym dokładnie jest fanpage? Dlaczego warto go prowadzić? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Czym jest fanpage?

Fanpage to strona na Facebooku, która stanowi nie tylko wizytówkę, ale służy również do komunikacji z odbiorcami treści (fanami), czy reklamy. Fanpage może założyć każdy, kto posiada konto prywatne na Facebooku, a zazwyczaj robią to właściciele firm, blogerzy, osoby publiczne, sklepy internetowe i wiele innych osób, które pragną promować się w mediach społecznościowych. Według wielu ekspertów fanpage można porównać do nowoczesnego newslettera, ponieważ służy on do komunikacji z osobami, które go polubiły (w przypadku newslettera należy się zapisać). Ciekawostką jest również fakt, że Facebook nie używa nazwy fanpage, a na portalu tworzymy własną stronę.

Jak założyć i prowadzić fanpage?

Jak wspomniano w poprzednim akapicie fanpage na Facebooku może założyć każdy, kto posiada w serwisie swoje konto prywatne. W tym celu należy zalogować się na platformie, a następnie przejść do menu, by na kafelku „utwórz” wybrać „strona”. W dalszej kolejności należy wpisać nazwę strony, dodać jej opis, dane kontaktowe oraz zdjęcie profilowe i w tle. Facebook przez lata pracował nad tym, by było to intuicyjne, a wszystkie kroki zostały opisane w artykule dostępnym pod linkiem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/241/facebook-jak-zalozyc-fan-page-na-facebooku-dla-swojego-bloga.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Przede wszystkim regularnie, co pozwoli utrzymać zainteresowanie odbiorców oraz pozyskiwać nowych fanów. Ważną kwestią jest również zamieszczenie urozmaiconych treści, wśród których mogą znaleźć się zarówno posty tekstowe, filmiki, czy memy zamieszczane z różnych okazji. Warto także pamiętać, że to właśnie od poziomu zainteresowania zamieszczanymi treściami zależy sukces strony, a największe efekty widać, gdy post stanie się viralem. Wynika to z faktu, że wówczas napędza się sam, a fanpage zyskuje popularność. Co jeszcze jest istotne przy prowadzeniu strony na Facebooku? Przede wszystkim warto mieć świadomość, że zamieszczane tam treści muszą być przemyślane, ponieważ w Internecie można zarówno zbudować markę, jak i jej zaszkodzić. W związku z tym należy brać odpowiedzialność za wszystko to, co ląduje na fanpage’u.

Fanpage na Facebooku – korzyści

W jakim celu tworzy się fanpage? Przede wszystkim po to, by móc reklamować się na Facebooku oraz wykorzystać media społecznościowe do kontaktu z klientami, czy odbiorcami naszych treści. Warto mieć świadomość, że dobrze prowadzony fanpage to narzędzie, które umożliwia dotarcie do nowych klientów, czy zwiększenie sprzedaży. Z pewnością jest również sposobem na zyskanie popularności oraz zwiększenie świadomości marki, do czego wykorzystuje się z reguły płatne promowanie postów. Co więcej, prowadzenie strony na Facebooku usprawnia również komunikację z klientami, którzy mogą zadawać nam bezpośrednie pytania, czy komentować publikowane przez nas treści.

Fanpage na Facebooku jest również narzędziem, które może być generować ruchu do strony internetowej, czy bloga. W tym celu link do strony lub konkretnego artykułu należy zamieścić w treści posta. Skutecznym rozwiązaniem promocyjnym jest także powrót do starszych treści, którym można dać drugie życie na Facebooku. Przykładem może być grudniowe polecenie na fanpage’u a artykułu o pomysłach na prezenty, który na blogu został opublikowany dwa lata temu. Tym samym na stronę trafiają nowi czytelnicy, a nakład bieżący nakład pracy jest znikomy.

Podsumowując należy stwierdzić, że fanpage na Facebooku powinien posiadać każdy blog, strona internetowa, czy firma, która rozumie, że obecność w Internecie jest dzisiaj podstawą marketingu. Oczywiście musi on być odpowiednio prowadzony, ponieważ tylko wtedy można liczyć na pozytywne efekty takich działań.