Backlight – bądź widoczny nawet nocą
Ponoć reklama jest dźwignią handlu. Ale czy na pewno zawsze tak jest? Przecież właściwie codziennie sami napotykamy się na reklamy, które albo nie są wystarczająco widoczne, albo wcale nie przekonują do danego produktu czy usługi. Jak to zmienić? Jednym z najbardziej popularnych obecnie rozwiązań jest reklama backlight.
1. Reklama backlight: co to takiego?
2. Jak działa reklama backlight?
3. Gdzie można umieścić backlight?
Reklama backlight to zdecydowanie jedna z najbardziej efektownych form reklamy zewnętrznej, jaką możemy zastosować. Na ulicy czy przystankach autobusowych, w galeriach handlowych, w sklepach spożywczych czy też na stacjach kolejowych – wszędzie tam możemy zobaczyć backlight. Dlaczego warto zainwestować właśnie w ten rodzaj reklamy?
1. Reklama backlight: co to takiego?
Backlight jest to reklama w postaci wielkoformatowego nośnika podświetlanego od tyłu. Wykonuje się ją ze specjalnego rodzaju materiału, dzięki czemu doskonale rozprasza i przepuszcza światło. I właśnie to daje reklamie backlight przewagę nad pozostałymi. Dzięki zewnętrznemu podświetleniu reklama będzie się idealnie prezentować zarówno za dnia, jak i nocą, nawet tam, gdzie brakuje oświetlenia. Obok tej formy reklamy naprawdę trudno przejść obojętnie!
Do wytwarzania backlight stosuje się stałe rodzaj materiału – to winyl, który jest odporny na promieniowanie UV, a także na skoki temperatury czy też zagniecenia i uszkodzenia. W końcu od mało widocznej reklamy, gorsza może być tylko nieestetycznie wyglądająca reklama…
2. Jak działa reklama backlight?
Do podświetlenia reklamy stosuje się światła ledowe. Natomiast by uzyskać intensywność kolorów, wykorzystuje się rodzaj druku UV, w którym nakłada się dodatkową warstwę tuszu. Dzięki temu całość prezentuje się estetycznie i z daleka rzuca się w oczy.
Chociaż technologia nie jest mocno skomplikowana, warto skorzystać z pomocy, firmy, która specjalizuje się w przygotowaniu tego typu nośników treści. W ofercie takiej firmy znajdziemy m.in. możliwość wybrania różnych wzorów w ramach 1 zamówienia, druk wielkoformatowy, materiał o grubości 210 mikronów, kilka dostępnych formatów lub format własny.
3. Gdzie można umieścić backlight?
W związku z tym, że banery reklamowe tego typu podświetla się od tyłu, świetnie się sprawdzą na billboardach, ścianach budynków, w specjalnych gablotach, wiatach przystankowych, w podziemnych przejściach lub na wysokich platformach np. przy skrzyżowaniu lub ruchliwej ulicy.
Warto też wspomnieć, że koszt stworzenia tego typu reklamy jest stosunkowo niewielki.