Książki o marketingu, które odmienią Twój biznes
Bez marketingu ani rusz. Jeśli prowadzisz firmę, wiesz jednak, że nie wszystkie strategie marketingowe przynoszą spodziewane efekty. Zwłaszcza wtedy, gdy długo nic w nich nie zmieniasz. Wyjście poza utarte schematy może przynieść zaskakujące skutki. By odnaleźć odpowiedni marketingowy kierunek i zainspirować się do zmian, sięgnij po książki o marketingu. Które z nich mogą faktycznie odmienić Twój biznes?
Marcin Osman, Kamila Kruk – “Sprzedawaj więcej”
Książka Osmana i Kruk to przede wszystkim praktyka. Nie ma tutaj teoretycznych rozważań czy rozbudowanych psychologicznych analiz. Autorzy podają na tacy sprawdzone strategie, które pozwalają poprawić sprzedaż.
Co ważne, to pomysły, które Osman i Kruk sami przetestowali. Dotyczą działalności w mediach społecznościowych oraz mechanizmów internetowych, ale także tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej. Skupiają się na poprawie efektywności sprzedaży i zmiany nastawienia do już pozyskanych klientów.
Co ważne, strategie opisane w “Sprzedawaj więcej” są gotowe do wdrożenia od razu. Motto autorów to “czytaj i działaj”. Z tą książką to rzeczywiście możliwe. Podobne tytuły znajdziesz w wydawnictwie, które prowadzą autorzy tej książki – wejdź na https://www.osmpower.pl/najlepsze-ksiazki-biznesowe-ktore-warto-przeczytac.
Tilman Fertitta – “Zamknij się i słuchaj!”
Jeśli chcesz, by o Twojej firmie zrobiło się głośno, najpierw powinieneś się wyciszyć. I otworzyć na porady Fertitty, najbogatszego restauratora na świecie. On sam jest dowodem na to, że nawet mała firma może stać się rozpoznawalna na całej kuli ziemskiej. W tej książce opowiada, jak to zrobić.
Fertitta opisuje sztukę słuchania innych, która pomoże Ci stać się prawdziwym liderem. Podkreśla też zaletę, o której w działaniach marketingowych i biznesowych niewielu pamięta, czyli gościnność. To nietuzinkowe podejście, które może otworzyć Ci oczy na nowe okazje do rozwoju firmy.
Donald Miller – “Model StoryBrand”
Które z narzędzi jest najważniejsze, by prowadzić skuteczny marketing? Książki podchodzą do tego tematu w różny sposób, ale ostatecznie najwięcej zależy od dobrego doboru słów. Miller pomoże Ci wybierać takie, które podkreślą korzyści, jakie zakup Twojego produktu czy usługi przyniesie klientowi.
Dzięki tej książce dowiesz się, jak opowiadać o własnej firmie prosto i skutecznie. Poznasz siedem uniwersalnych elementów, które działają na odbiorców. Skończysz z marketingową nowomową na rzecz konkretnej komunikacji. Dostrzeżesz, jak przestać marnować pieniądze na nieodpowiednie działania marketingowe.
Te porady możesz zastosować w komunikacji w mediach społecznościowych, na stronach internetowych czy w folderach reklamowych.
Miles Young – “Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej”
W marketingu coraz ważniejszą rolę odgrywa internet. Daje wielkie możliwości, ale i stawia wyzwania mierzenia się z dużą konkurencją. Jednak to właśnie działania marketingowe w internecie mogą odmienić Twój biznes. Young pomoże Ci wydobyć z cyfrowego szumu to, co naprawdę istotne w marketingowej komunikacji.
Z jego książki dowiesz się, jak tworzyć inteligentne treści, które angażują odbiorców. Poznasz przydatność dużych zbiorów danych i sposoby ich wykorzystania w marketingu. Zrozumiesz też zależności między markami, nastawieniem społecznym i klientami. To cenne porady wyniesione z działalności Ogilvy & Mather, jednej z najlepszych agencji reklamowych na świecie.
Podsumowanie: które książki o marketingu warto przeczytać?
Jeśli chcesz odmienić oblicze Twojego biznesu, powinieneś stawiać na sprawdzone strategie marketingowe. Książka “Sprzedawaj więcej” podaje Ci je wprost – wystarczy je wdrożyć. Jeśli potrzebujesz bardziej rewolucyjnych zmian, sięgnij po “Zamknij się i słuchaj!” – ta książka pomoże Ci lepiej dostrzec szanse na zaistnienie na większych rynkach.
“Model StoryBrand” pokaże Ci natomiast, jak dobierać słowa, by skutecznie trafiać do klientów. A “Ogilvy w reklamie cyfrowej” nauczy odnajdywać się w cyfrowym szumie. Książki o marketingu naprawdę mogą pomóc Twojej firmie.