Przeglądaj

Halo, w czym możemy pomóc?

Czy zdarzyło się Wam zadzwonić do wybranej firmy, by zamówić towar lub zapytać o ofertę i to w godzinach powszechnie uznanych za te przeznaczone na pracę, a jedyne, co usłyszeliście w słuchawce to sygnał oczekiwania? Towarzyszące temu uczucie można nazwać rozczarowaniem a stąd już prosta droga do utraty zaufania do takiej firmy. Czasem taka sytuacja dotyka nas, czasem naszych klientów… Jak przedsiębiorca może uchronić się przed widmem takiego scenariusza? Trzy proste litery oznaczające bardzo skuteczne narzędzie: IVR.

Niesprawiedliwa ocena

Interactive Voice Response, czyli interaktywne menu głosowe powszechnie nie ma najlepszej opinii wśród dzwoniących. A to krzywdzące dla tego pomocnego systemu. IVR powstał by usprawnić komunikację i pomóc każdej ze stron, zarówno konsumentom jak i przedsiębiorcom niezależnie od wielkości firmy.

Automatyczna sekretarka na sterydach

IVR można w skrócie przedstawić jako zautomatyzowanego „ogarniacza” na pierwszej linii firmowego frontu. Jego pradziadkiem jest automatyczna sekretarka, która stała kiedyś na eksponowanym miejscu, a najczęściej było to biurko szefa. Wraz z dynamicznym rozwojem branży telekomunikacyjnej i cyfrowej zmieniała swoje miejsce aż trafiła do magazynu, gdzie przykrył ją kurz, wyparta przez systemy bezpośrednio zintegrowane, by ostatecznie przybrać formę wirtualnych centralek telefonicznych znanych dzisiaj. Dobrze zaprojektowany system ma pełnić rolę dyspozytorki, która w szybki i skuteczny sposób połączy lub poinformuje dzwoniącego. Ten wirtualny pracownik ma wiele zalet dla budżetu firmy, nie trzeba bowiem zatrudniać dodatkowej osoby do obsługi połączeń…

System dedykowany dla każdego

IVR, mimo iż kojarzony z korporacjami jest narzędziem skierowanym do wszystkich podmiotów gospodarczych, niezależnie od tego czy jest to jednoosobowa działalność, mikroprzedsiębiorstwo czy firma zatrudniająca kilkadziesiąt osób. Utrata pojedynczego klienta, który nie może uzyskać  połączenia, zwłaszcza w kwestii potencjalnego zakupu, może mieć duże konsekwencje. Brak  zintegrowanej telefonicznej obsługi klientów to nie tylko ryzyko ich straty, lecz również czynnik kształtujący wizerunek firmy. O wielowymiarowych możliwościach zastosowania systemu wirtualnej centrali telefonicznej w Waszych firmach dowiecie się więcej czytając artykuł: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/komunikacja/ivr-czyli-cos-wiecej-niz-automatyczna-sekretarka-w-firmie-infografika/.