Czym jest wysokiej jakości content w SEO?
Współcześnie content marketing – czyli nie tylko treści pisane, ale także infografiki, wideo, listy produktów czy elementy interaktywne – jest ściśle związany z SEO. Odpowiednio skonstruowany i zoptymalizowany content ma szansę znacząco podnieść daną witrynę w wynikach wyszukiwarek. Nie od dziś wiadomo, że to właśnie merytoryczne i przemyślane treści są premiowane przez Google. Dowiedz się, czym jest wysokiej jakości content w SEO.
Anty–przepis, czyli jak stworzyć niskiej jakości content w SEO
Rozmowę o wysokojakościowym contencie w SEO zaczniemy przewrotnie od przepisu na treści bardzo ubogie, o niskiej jakości i równie znikomej przydatności.
- Działaj na zasadzie „kopiuj–wklej”, strzeż się oryginalnych i ciekawych treści. Duplicate content jest Twoim najlepszym przyjacielem.\
- Twórz „ściany tekstu”, nie dziel artykułów na akapity.
- Nie wzbogacaj artykułów o treści wizualne, m.in. o infografiki czy wykresy.
- Zapomnij o optymalizacji – nie używaj meta title, meta description czy znaczników alt.
- Zalej tekst frazami kluczowymi i stłocz je w zaledwie kilku zdaniach.
- Nie wykorzystuj szansy budowania większej struktury – jak ognia unikaj linkowania wewnętrznego i zewnętrznego.
Wysokiej jakości content w SEO – poznaj jego wyznaczniki
Podczas konstruowania tekstów należy mieć na uwadze, by proponowane odbiorcy treści były przede wszystkim przystępnie napisane. W takim przypadku zarówno merytoryczne, żartobliwe, jak i skłaniające do refleksji czy zakupu produktu treści będą dobrze odbierane. Jakie, oprócz lekkiego języka, wyznaczniki posiada wysokojakościowy content?
- Content, który wpłynie pozytywnie na SEO, nie musi ograniczać się jedynie do tekstów. Mile widziane są także m.in. infografiki, które w zwięzły i wizualny sposób podsumowują tezy zawarte w artykule
- Nie zostawiaj artykułów samych sobie – obuduj je meta title i meta description, które nie tylko skłonią do przeczytania tekstu, ale dzięki słowom kluczowym wywindują go w rankingach.
- Grafiki również powinny być właściwie opisane. Użyj znaczników alt, czyli opisów alternatywnych obrazów. Optymalizacja to podstawa.
- Nie bez powodu mówi się o architekturze artykułu – zadbaj o strukturę nagłówków, niezbyt długie akapity, wypunktowania oraz pogrubienia najważniejszych tez.
- Linkuj, linkuj i jeszcze raz linkuj! Umieść w tekście odnośniki do innych swoich artykułów, kategorii bądź konkretnych produktów (linkowanie wewnętrzne) oraz kieruj ruch na własną witrynę za pomocą odnośników na innych stronach (linkowanie zewnętrzne).
- Nasyć tekst frazami kluczowymi, ale zrób to rozważnie. Zadbaj o to, by wymieszać ich typy (mowa tutaj m.in. o frazach ogólnych, regionalnych, związanych z marką i tzw. long tail) i rozłożyć równomiernie w całym tekście. Umieść je na pewno w tytule (H1), nagłówkach (H2, H3) oraz w leadzie.
Dzięki działającemu duetowi content wysokiej jakości – SEO Twoja marka będzie postrzegana przez odbiorców jako ekspercka. Dobrze zaplanowana treść może również zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach, co często przekłada się też na większą konwersję.
Źródło: https://www.mbridge.pl/
Materiał reklamowy.