Analiza rynku reklamy w 2017 roku
Wartość polskiego rynku reklamy w 2017 r. wzrosła o 2,3% w stosunku do roku poprzedniego – podaje zajmująca się monitorowaniem mediów agencja Starcom. Najsilniejszy wzrost, bo aż o 5,5 punktów procentowych nastąpił w ostatnim kwartale 2017 r., w trzech wcześniejszych odnotowano zaledwie 1% wzrost. Na reklamę w ubiegłym roku wydano 8,8 miliardów złotych, najwięcej wydano na reklamę telewizyjną (4,14 mld zł), najmniej na reklamę kinową (141 mln zł). Zarówno branża telewizyjna, jak i kinowa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży reklamy w stosunku do poprzedniego roku, w przypadku telewizji był to wzrost o 1,3%, a w przypadku kin o 4,7%. Największy wzrost odnotowano w reklamie internetowej, na którą w tym roku wydano 2,8 mld zł, co stanowi o 7,9% większe wydatni niż w ubiegłym roku
Jaki będzie 2018 r.?
Na podstawie obserwacji zachowań i nastrojów konsumencki Zenith prognozuje, że wartość rynku reklamy w 2018 wzrośnie w stosunku do ubiegłego roku o 2,3%.