Planujesz założyć sklep internetowy? Sprawdź, o czym musisz pamiętać
Sprzedaż internetowa ma się coraz lepiej. Klienci przekonali się do tej formy zakupów, widząc, że jest prosta, szybka i przyjemna. Jeżeli planujesz otwarcie własnego sklepu internetowego zobacz, jakie kroki musisz przejść, aby zbudować swój pierwszy biznes online.
Po pierwsze: zakup dobrych jakościowo produktów
Mawiają, że dobry produkt obroni się sam. Jest w tym trochę prawdy, choć bez działań promocyjnych efekty mogą być średnie. Jeśli planujesz sprzedaż online, zadbaj o to, aby oferować swoim klientom jedynie dobre jakościowo produkty. W ten sposób ograniczysz zwroty oraz reklamacje, których obsługa pochłania sporo czasu, a nie przynosi zysków.
Po drugie: przemyślany marketing
Reklama dźwignią handlu – w tym sloganie wiele jest prawdy. Co z tego, że zadbasz o świetne opisy produktów, jeszcze lepsze grafiki i intuicyjny system, jeśli nikt nie dowie się o Twoim sklepie? Wybierając usługi marketingowe, weź pod uwagę nie tylko koszty, jakie poniesiesz, ale także kompleksowość. Możesz działać poprzez Facebook i Google Ads, jak również skorzystać z usług firmy pozycjonującej. Niezłą opcją jest też współpraca z influencerem i dotarcie za jego pośrednictwem do swojej grupy docelowej. Możliwości jest bardzo wiele, a dobra agencja marketingowa pomoże Ci je odpowiednio ugryźć.
Po trzecie: materiały do pakowania
Od starannego zapakowania zależy, czy Twoja przesyłka w całości dotrze do klienta. Kurierzy niezbyt delikatnie obchodzą się z paczkami, stawiając bardziej na sprawność i krótki czas dostawy. To do Ciebie jako sprzedającego należy troska o odpowiednie owinięcie delikatnych przedmiotów. Przygotuj się na to, nabywając folię bąbelkową, wypełniacze, folię stretch oraz taśmę klejącą. Przydadzą się też kartony w różnych rozmiarach.
Po czwarte: drobne gratisy dla klientów
Warto dbać o klientów, aby nas rekomendowali swoim znajomym i powracali z myślą o kolejnych zakupach. Przyjemną niespodzianką dla Twoich odbiorców będą drobne gratisy, na przykład w postaci próbki kosmetyki czy krówki. Mała rzecz, a cieszy i pozwala zdobyć nić sympatii względem sprzedającego. Prezent nie musi być drogi, biznes w końcu opiera się na zarobku. Pamiętaj jednak, że w handlu bardzo mocno działa zasada wzajemności. Twoje pozytywne nastawienie od odbiorców zaowocuje ich miłym usposobieniem do Ciebie i działalności. A przecież bez nich nie ma Twojego biznesu.
Po piąte: podziękowanie
Czy wiesz, jak mało sprzedających dziękuje swoim klientom za zakupy? Uwierz, że niewielu. Tym bardziej w formie bardziej bezpośredniej niż zimna wiadomość e-mail. Jeżeli masz chwilę, wysil się, aby ręcznie napisać podziękowania za zakupy. Miła wiadomość na pewno wywrze pozytywne wrażenie na kupującym i pozwoli Ci się odróżnić na tle konkurencji.
Po szóste: estetyczne opakowanie
O ile zewnętrzny karton musi być przede wszystkim solidny i wytrzymać trudy transportu, o tyle wewnętrzne opakowanie powinno być estetyczne i sprawiać dobre wrażenie. Możesz dodać od siebie małą kokardkę, zapakować towar w papier ozdobny lub dodać firmową reklamówkę z logo producenta. Dopasuj ozdobę do branży, w której działasz i towaru, którym handlujesz.