Jak zbudować flotę pojazdów dla przedstawicieli handlowych?
Zaplanowanie efektywnej i ekonomicznej floty pojazdów dla przedstawicieli handlowych zawsze należy do bardzo dużych wyzwań. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników, które będą miały wpływ na to, czy nasza flota nie tylko będzie działała sprawnie, ale będzie również osiągała założone cele biznesowe. Co warto wiedzieć o budowie floty dla handlowców?
Przeznaczenie aut
Jednym z pierwszych pytań, na które należy szczerze odpowiedzieć przy budowie floty, jest to, jakie przeznaczenie będzie miała flota pojazdów? Czy będą to trasy dalekobieżne, czy rejony wokół siedziby firmy? Jaki budżet początkowy mamy na budowę pierwszej floty? Są to jedynie podstawowe pytania, których odpowiedź może nas przybliżyć do zaplanowania inwestycji. Z całą pewnością ważne jest również bezpieczeństwo kierowcy, zatem warto, aby wybrane auto odznaczało się nie tylko wydajnością, ale także sprawnością niezależnie od pokonywanego dystansu.
Czy warto kupować drogie samochody?
Wielu przedsiębiorców kusi, aby w ramach floty pojazdów zakupić luksusowe samochody, by w ten sposób budować prestiż firmy. Z całą pewnością będzie to miało znaczenie pod kątem marketingowym, ale może być niepotrzebnym wydatkiem. Droższe samochody to zazwyczaj większe koszty utrzymania, które mogą się nie zwrócić w krótkiej perspektywie czasu. Eksperci sugerują, aby wybierać auta małe, za które otrzymamy rozsądne pieniądze przy sprzedaży nawet po kilkuletnim użytkowaniu. Przy zakupie takich samochodów możemy pomyśleć o dodatkowym wyposażeniu, jak np. lokalizacja GPS, która ułatwi wszystkim pracę. Drogie auta powinny być przeznaczone tylko dla pracowników wysokiego szczebla. Będzie to dla nich dodatek motywujący do jeszcze efektywniejszej pracy.
Samochód elektryczny?
Obecna polityka państw UE promuje samochody elektryczne. Istnieje szereg programów, które pozwalają na uzyskanie dotacji celowej, na zakup pojazdów niskoemisyjnych. Z każdym rokiem na rynku pojawiają się nowe modele, które mają coraz dłuższy zasięg, jeśli chodzi o odległość, którą można pokonać na jednym ładowaniu. Auta elektryczne mogą być zatem optymalnym wyborem dla przedstawicieli handlowych.
Administrowanie flotą
Zakup floty pojazdów to tylko pierwszy krok do sukcesu. Skutecznie zarządzanie flotą pozwala nie tylko bardziej ekonomicznie wydawać firmowe środki, ale pozwala też na zwiększenie zadowolenia klientów i poprawę bezpieczeństwa kierowców. Jakościowa lokalizacja GPS oraz stale aktualizowane mapy będą z pewnością dużym ułatwieniem. System telematyczny WEBFLEET od Webfleet Solutions pozwoli Ci ponadto zbierać dane historyczne i generować raporty, by na ich podstawie łatwiej podejmować decyzje biznesowe. WEBFLEET ułatwi też planowanie tras i ułatwi zarządzanie pojazdami floty z dowolnego miejsca, w którym będziesz mieć dostęp do internetu. Rozwiązania cyfrowe usprawniają pracę kierowców oraz pracowników administracyjnych. Dzięki temu praca jest bardziej wydajna, a utrzymanie floty – tańsze.