Browse By

5 zalet drukarni online

Słyszałeś już o drukarniach online? Prawdopodobnie tak, a nawet jeśli nie, to z pewnością usłyszysz – bo te powoli wypierają te stacjonarne. Czym się charakteryzują drukarnie internetowe i dlaczego coraz więcej osób z nich korzysta?

Czym są drukarnie online?

Można powiedzieć, że to naturalni następcy drukarni stacjonarnych. W ostatnich latach większość aktywności przenosi się do świata wirtualnego – ten trend nie ominął także branży poligraficznej. Dzięki temu dzisiaj każdy z nas może mieć najlepsze drukarnie – i to na wyciągnięcie ręki. Przejdźmy jednak do konkretów – jakie są główne zalety druku online?

1.       Druk online jest wygodny

Głównym atutem druku przez internet jest znaczna oszczędność czasu i pieniędzy. Tutaj wydruki można zamawiać bez wychodzenia z domu lub biura i to 24/7. Aby zlecić druk, nie trzeba nigdzie jechać, stać w korkach i kolejkach. Po prostu, jak masz czas – wchodzisz na stronę i zamawiasz.

Dzięki drukarnim internetowym – można pracować z domu, wanny, kawiarni lub dowolnego miejsca na ziemi. Zamawiasz wtedy, kiedy to Tobie pasuje, a nie kiedy Pan Drukarz łaskawie znajdzie dla Ciebie czas.

2.       Czytelny cennik i oferta

W przypadku drukarni internetowych, jak Drukomat nie trzeba tracić czasu na dopytywanie o kalkulację. Tutaj od razu widzisz cenę i czas realizacji danego zamówienia. Jeśli zmienisz parametry – cennik też automatycznie się zaktualizuje. Co to daje? Poza pewnością co do uczciwej wyceny, także możliwość porównania cen z tymi, jakie oferuje konkurencja. Tanie drukowanie jeszcze nigdy nie było prostsze.

W wirtualnych drukarniach od razu widzisz nie tylko wszystkie warianty, podłoża i możliwości uszlachetnienia, ale także inne produkty – które możesz od razu wydrukować. Dzięki temu za jednym razem zamawiasz komplet materiałów, mając pewność co do ich spójności jakościowej i kolorystycznej.

3.       Drukarnie online są tańsze

Ten punkt właściwie dla wielu klientów jest kluczowy. Co tu dużo pisać – drukowanie online jest po prostu dużo bardziej opłacalne, niż ma to miejsce w przypadku osiedlowych drukarń. 

Tutaj zyskujesz dostęp do ogromnych parków maszyn poligraficznych – jednak dzięki automatyzacji obsługi klienta, koszt samego wydruku jest niższy. W drukarniach online płacisz głównie za efekt, a nie za wydumane koszty utrzymania stacjonarnych biur.

4.       Własne konto i udogodnienia

Dzięki automatyzacji procesów, klient mniej zapłaci, a poza tym ma dostęp do panelu klienta i rozmaitych programów zniżkowych i partnerskich. Zakładając konto w drukarni internetowej można zyskać dostęp np. do książki adresowej lub historii zamówień. Niektóre firmy oferują także  wysyłkę wydruków prosto do klientów (tzw. wysyłki no name, czyli z danymi zlecającej firmy, a nie drukarni). To znaczne ułatwienie, zwłaszcza jeśli drukarnia jest tylko podwykonawcą.

Te większe drukarnie online często mają specjalne programy partnerskie i atrakcyjne zniżki, rabaty agencyjne i systemy bonusowe dla klientów. Daje to możliwość zamawiania wydruków na specjalnych warunkach – takich, których nigdy nie dostaniesz w typowych drukarniach,

5.       Stały kontakt

Osoby, które jeszcze nie korzystały z druku online, często mają obawy o ograniczony kontakt z pomocą i biurem obsługi klienta. Wystarczy jednak pierwsze zamówienie online, by szybko zmienili zdanie. Prawda jest taka, że drukarnie online mają często o niebo lepszą obsługę klienta niż te tradycyjne. Dlaczego? Dlatego, że zależy im na płynnej pracy i pozytywnych opiniach klientów. Kto działa online, ten wie, jak bardzo trzeba się natrudzić, aby uzyskać pozytywną opinię w internecie. Drukarnie online po prostu starają się bardziej. 

Co więcej, w większych drukarniach online, klienci mają dostęp do podglądów zamówień oraz automatycznych (darmowych) systemów weryfikacji plików graficznych/ To pozwala od razu wyłapać ewentualne błędy i zaoszczędzić kosztownych pomyłek. W drukarni online można także liczyć na darmowe porady konsultantów graficznych. Tutaj obsługa klientów jest a wyciągnięcie ręki – nie trzeba specjalnie nigdzie jechać i wierzyć drukarzowi na słowo. Bo przecież to drukarnia jest dla klienta, a nie klient dla niej. Po prostu.