Jak przekonać użytkownika aby nie porzucał rozpoczętych zakupów?
Nie wszyscy klienci wchodzący do internetowego sklepu i dodający produkty do koszyka finalizują rozpoczęte transakcje. Niestety, część z nich z różnych powodów, tuż przed samym zakupem rezygnuje z dokończenia transakcji. Część z nich chce po prostu się porozglądać i zapoznać z dostępną ofertą. Są jednak tacy, którzy chętnie zrobiliby zakupy, ale na ostatnim etapie coś ich zniechęca. Czy wiesz jak temu zapobiec?
Praktyki przedsiębiorców, które najbardziej irytują klientów
Osoba wybierająca zakupy przez Internet oczekuje, iż proces ten przebiegnie szybko i sprawnie. Dlatego jeżeli napotka na zbyt wiele problemów pomiędzy wyborem produktów, a finalizacją transakcji – może poczuć się zniechęcona i po prostu zamknąć naszą stronę. Warto dbać o to, aby proces ten przebiegał w miarę sprawnie. Naturalnym jest, że chce się zaproponować klientowi dodatkowe produkty, aby skusić go do zwiększenia wartości zamówienia – należy jednak zachować kruchą równowagę między promocją a nachalnością.
Wiąże się z tym kolejna irytująca praktyka, jaką jest nadmierne komplikowanie formularzy zamówień, bądź też wymaganie od klienta rejestracji w naszym sklepie. Większość użytkowników, znużonych takimi praktykami rezygnuje z zakupu i – niestety – odchodzi do konkurencji.
Dobre praktyki zachęcające do zakupu
Warto mieć na uwadze wyżej wymienione rzeczy i dbać, aby proces finalizacji zamówienia był jak najbardziej przejrzysty i przyjazny dla klienta. Osoba zamawiająca towar przez stronę internetową, robi to po to, aby mieć wygodniej – konieczność przebijania się przez niezliczone strony i rubryczki do wypełnienia może ją zniechęcić.
Aby zminimalizować znużenie klienta procedurami zakupu, warto wprowadzić do formularza zamówienia pasek postępu. To proste rozwiązanie, dzięki któremu użytkownik będzie mógł obserwować w jakim miejscu transakcji się znajduje i o wiele wolniej straci nią zainteresowanie. To zmotywuje go do dokończenia jej.
Będąc właścicielem sklepu internetowego, warto dbać o swoją wiarygodność. Umieszczone w widocznym miejscu dane kontaktowe firmy, wzbudzą zaufanie i zwiększą poczucie bezpieczeństwa. Również w przypadku problemów z realizacją zamówienia, umożliwią szybki kontakt ze sprzedawcą.
Zadbaj o dobrą reklamę
Mimo najlepszych starań, zawsze pozostanie jednak odsetek klientów, którzy zrezygnują z zakupów na ostatnim etapie. Jak do nich dotrzeć? Dobrze jest trzymać rękę na pulsie i sprawdzać nowinki w dziedzinie marketingu internetowego. Niedawno wyszło na rynek narzędzie Feedink, które ułatwia zarządzanie plikiem produktowym naszego sklepu. Dzięki niemu, mamy bezpośredni wpływ na modyfikowanie reklam jakie są wyświetlane np. w mediach społecznościowych czy za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Możemy wiec na bieżąco reagować i jeżeli zauważymy, że np. sporo osób porzuca koszyk z konkretnymi produktami – możemy za pomocą kilku kliknięć w Feedink nałożyć na nie promocje – które od razu będą widoczne w reklamach.