Budowa sklepów internetowych. Jeśli chcesz zarabiać na sprzedaży musisz być w sieci widoczny
Żyjemy w sieci i kupujemy w sieci. Coraz częściej i coraz chętniej. Z roku na rok liczba internautów robiących zakupy online rośnie. Jeśli masz towar do sprzedania, prowadzisz sklep stacjonarny, a nie istniejesz w sieci, to czas to zmienić. Jeśli masz e-sklep, ale nie widać go w sieci, to też musisz coś z tym zrobić.
Budowa sklepów internetowych to konieczność w świecie Internetu
W ubiegłym roku wzrost robiących zakupy przez Internet wzrósł o kolejne 4 punkty procentowe. Myślisz sobie – to mało? Ale to tylko wzrost o 4 procent, bo jak wynika z raportu Gemius w 2021 roku aż 77 procent internautów choć raz kliknęło „kupuję” i zamówiło rzeczy w sieci (to już nie tak mało, prawda?). To pokazuje na jaką skalę internetowa sprzedaż, czyli tzw, rynek e-commere, rośnie w siłę. Jeśli chcesz zarabiać i sprzedawać musisz zainwestować w dobry sklep internetowy.
Budowę sklepu internetowego oddaj w dobre ręce
Budowa sklepów internetowych nie jest prostą sprawą i nie oszukujmy się – większość z nas samodzielnie tego nie zrobi. Dlatego trzeba wyszukać (pewnie w sieci, choć warto też mieć kogoś z „polecenia”) dobrą firmę, która będzie w stanie tworzyć prężny e-sklep. Jak to się robi teraz?
Sklepy internetowe są tworzone na specjalnym oprogramowaniu
Większość sklepów internetowych powstaje w oparciu o oprogramowanie PrestaShop. To bogate narzędzie, dzięki któremu specjaliści są w stanie stworzyć naprawdę rewelacyjnie działające witryny sprzedażowe. Choć jest to gotowe oprogramowanie, to daje wiele możliwości (dzięki tzw. modułom). A do tego system jest na bieżąco unowocześniany, pojawiają się kolejne dodatki oraz aktualizacje.
PrestaShop pozwala zarządzać sklepem (a nawet kilkoma) w jednym miejscu i w spójny sposób. Widzimy w panelu stany magazynowe, wystawiamy faktury, mamy cały system księgowo-magazynowy pod ręką, automatycznie naliczane są rabaty i zniżki lojalnościowe. Możemy śledzić przesyłki, a także spiąć nasz sklep z ogromnymi platformami sprzedażowymi jak Allegro. Podpięte są odpowiednie płatności, mamy wyszukiwarkę i wylistowywarkę a także duże wsparcie w obszarze pozycjonowania czy marketingu. Co ciekawe, możliwa jest nawet analiza porzuconych „koszyków” i ewentualna reakcja (np. w postaci wysłania dodatkowego rabatu). Poza tym możliwości spersonalizowania graficznego sklepu są praktycznie nieograniczone.
Zanim jednak ruszysz z budową sklepu internetowego poprzyj się analizą
Warto też pamiętać, że budowa sklepu internetowego powinna być uprzednio poparta analizą (i po tym, czy zostaje ona przeprowadzona, poznamy dobrą agencję marketingową). Po pierwsze specjaliści powinni przyjrzeć się profilowi firmy, określić grupę docelową, do której kierowane są usługi, produkty a także ich zachowanie w internecie. Warto pod lupę wziąć także konkurencję. Na podstawie takiego raportu specjaliści powinni przystąpić do prac nad stworzeniem dobrego sklepu internetowego, w którym klienci pokochają robić zakupy. A dzięki temu i Ty zyskasz.
Materiał reklamowy.