4 minuty reklam w ciągu godziny
Rządzący proponują zmiany w Ustawy o radiofonii i telewizji, które zakładają skrócenie czasu nadawania reklam w telewizji z 12 minut do 4. Jak to wpłynie na branżę reklamową i medialną?
PiS chce wprowadzić zmiany w prawie, które prowadziłyby do zmniejszenia czasu przeznaczonego na emisję reklam do 4 minut, obecnie stacje telewizyjne mogą wciągu godziny przeznaczyć 12 minut na emisję spotów reklamowych.
Wprowadzeniu takich zmian przeciwna jest Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która podkreśla, że obecne przepisy są zgodne z dyrektywą obozującą na terenie całej Unii Europejskiej. Jeśli czas reklamowy zostanie skrócony przewagę zyskają stacje z obcym kapitałem, które funkcjonują w Polsce na podstawie zagranicznych koncesji.
Jak dowodzą eksperci ograniczenie czasu reklamowego spowoduje ogromną inflację cenową, spoty telewizyjne będą o wiele droższe, co sprawi, że spadnie liczba reklamodawców (nie każdego będzie stać na spot w TV), może to jednak wpłynąć pozytywnie na jakość reklam telewizyjnych.