Haft reklamowy – sprawdź, dlaczego warto go wykorzystać!
Haft reklamowy jest jednym z najpopularniejszych sposobów na znakowanie odzieży wykorzystywanej w celach promocyjnych. Jest trwały, estetyczny i umożliwia tworzenie dowolnych wzorów. Wykorzystują go zarówno wielkie marki, jak i małe przedsiębiorstwa lokalne. Sprawdź, jakie zalety ma haft reklamowy.
1. Haft reklamowy odpowiednim wyborem w każdej branży
2. Haft na odzieży – dbałość o identyfikację wizualną
3. Trwałość i nieograniczone wzornictwo
4. Zróżnicowane techniki haftu komputerowego
5. Haft reklamowy zyskuje na popularności
Haft reklamowy to prosta metoda znakowania odzieży oraz wielu innych wyrobów, które wykorzystuje się w celach promocyjnych. Dzięki niemu ma się pewność, że naniesiony znak przez długi czas zachowa pierwotny wygląd i pozwoli na identyfikację marki. Poznaj 4 zalety haftu reklamowego wykonywanego za pomocą hafciarki komputerowej.
Haft reklamowy odpowiednim wyborem w każdej branży
Hafciarnia we Wrocławiu HFT71, oferująca haft reklamowy, współpracuje z wieloma różnymi branżami. Znakowanie metodą haftu komputerowego może być wykorzystywane zarówno w branży odzieżowej i kosmetycznej, jak i spożywczej, motoryzacyjnej lub finansowej. Logo lub inny znak można nanieść na odzież pracowniczą i różnego rodzaju tekstylia, dopasowując wielkość i styl nadruku do branży. Haft reklamowy jest tak uniwersalny, że z powodzeniem można wykorzystać go nawet do znakowania odzieży wykorzystywanej przez pracowników zakładu pogrzebowego.
Haft na odzieży – dbałość o identyfikację wizualną
Techniki haftu komputerowego umożliwiają skuteczne realizowanie zasad identyfikacji wizualnej przyjętych w każdej firmie. Hafciarka może stworzyć na odzieży i tekstyliach dokładnie taki sam wzór, jaki znajduje się w pliku komputerowym. Urządzenie dokładnie odwzorowuje wielkość symbolu, proporcje pomiędzy jego elementami, a także barwy. Dzięki temu wszystkie nadruki są takie same. Dodatkowo możliwe jest szybkie naniesienie nadruków na wiele materiałów, co jest niewykonalne w przypadku stosowania klasycznej metody haftowania. Haft na bluzach pracowniczych lub haft na czapkach noszonych w kuchni jest dzięki temu łatwy do wykonania, nawet gdy firma zamawia jednorazowo kilkaset sztuk odzieży.
Trwałość i nieograniczone wzornictwo
W przypadku haftu reklamowego niezwykle ważne jest dbanie o dokładność wykonania i trwałość znakowania. Haft jest odporny na wysokie temperatury, zabrudzenia, kontakt ze środkami chemicznymi oraz utratę koloru. Nawet po wielu praniach znak naniesiony na odzież, ręcznik, czapkę lub materiałową torebkę wygląda tak samo jak tuż po wykonaniu. Wzór jest znacznie odporniejszy niż logo wykonane jako klasyczny nadruk.
Haft komputerowy daje możliwość stworzenia wzorów dowolnej wielkości o zróżnicowanej kolorystyce. Dzięki temu można za jego pomocą wykonać zarówno prosty napis w klasycznym, czarnym kolorze, jak i szczegółowe logo w wielu barwach. Komputer przekazuje do hafciarki nawet skomplikowane dane, dlatego maszyna bez trudu radzi sobie z odtworzeniem trudnego wzoru nawet kilkaset razy. Możliwe jest zamawianie haftów w 15 różnych kolorach, dlatego każda firma jest w stanie znaleźć wśród nich barwy, które wykorzystuje w celach identyfikacji wizualnej.
Zróżnicowane techniki haftu komputerowego
W przypadku haftu reklamowego ma się możliwość wybierania spośród kilku różnych technik nanoszenia wzoru na odzież i nie tylko. Najmniej precyzyjny jest haft tradycyjny, czyli płaski, który jest dość często wybierany ze względu na szykowność i elegancję. Jest znakomitym wyborem w przypadku prostych wzorów i napisów. Stosuje się go głównie do znakowania odzieży. Jego odmianą jest metoda puffy, która polega na imitowaniu za pomocą haftu tradycyjnego wzorów wykonywanych haftem przestrzennym.
Innym sposobem znakowania jest tworzenie naszywek haftowanych. Haftuje się je na specjalnej aplikacji, a następnie przyszywa się rzadkim ściegiem do wybranej odzieży. Naszywki wykonuje się metodą tradycyjną lub trójwymiarową. Haft przestrzenny jest natomiast metodą, która polega na łączeniu pianki hafciarskiej i haftu tradycyjnego w celu uzyskania efektu trójwymiarowości. Haft tego typu jest często wykorzystywany do znakowania odzieży młodzieżowej, głównie czapek, toreb i bluz.
Aplikacje hafciarskie są natomiast wykonane za pomocą wyciętych kawałków materiału, które doszywa się do odzieży i obhaftowuje dookoła. Do stworzenia aplikacji można użyć zarówno jednej tkaniny, jak i kilku warstw materiału, by uzyskać ciekawy wzór. Metoda jest wykorzystywana głównie w celu przyśpieszania produkcji odzieży i obniżenia kosztów jej wykonania. Haft chenille, czyli pętelkowy, wykonuje się włóczką, tworząc wypukły i puszysty wzór. Najczęściej stosuje się go do wykonania haftu reklamowego na odzieży dziecięcej.
Haft reklamowy zyskuje na popularności
Z haftu reklamowego korzysta coraz więcej firm i agencji reklamowych. Jego użycie jest uniwersalne, a wzór wykonany za jego pomocą utrzymuje się przez długi czas w nienagannym stanie. Dzięki temu znaki wykonywane za pomocą hafciarki komputerowej szybko zyskują na popularności.