Nowoczesna drukarnia – czym powinna się wyróżniać?
Branża poligraficzna cały czas się rozwija. Dokonania technologiczne z innych dziedzin, jak np. cloud computing czy sztuczna inteligencja są w niej wykorzystywane coraz częściej.
Cechy nowoczesnej drukarni
Firma świadcząca usługi wydruku materiałów, podobnie jak przedsiębiorstwa z innych branż, musi być elastyczna, aby nie pozostawać w tyle i w konsekwencji nie wypaść z rynku. Na czym polega wspomniana elastyczność? Po pierwsze na ciągłym rozpoznawaniu pojawiających się często nieuświadomionych potrzeb u klientów. Po drugie na odważnym wdrażaniu innowacji technologicznych, które podnoszą jakość usług oraz wpływają na wzrastającą szybkość ich realizacji.
Warto teraz przejść do konkretnych sfer, w których może przejawiać się nowoczesność drukarni.
Innowacyjny sprzęt
Flota sprzętowa jest bardzo istotną oznaką nowoczesności danej drukarni. Nadążanie za nowymi standardami sprzętowymi wymaga ciągłych inwestycji. Jednak przemyślane unowocześnianie swojego zaplecza technicznego zapewnia zwrot poniesionych kosztów.
Funkcjonalna strona internetowa
Dzisiaj strona internetowa stanowi absolutny standard. Wiele osób swoje poszukiwania odpowiedniej drukarni zaczyna od wpisania frazy w wyszukiwarkę internetową, na przykład „drukarnia Warszawa”. Nowoczesna witryna internetowa drukarni powinna być odpowiednio wypozycjonowana, mieć świeży design, a także zapewniać użytkownikom optymalne doświadczenie poruszania się po niej.
Korzystanie z nowoczesnych technologii
Nowoczesna drukarnia (taka jak JKB Print) to taka, która może zaoferować wydruki we wszystkich dostępnych technologiach druku. W przypadku drukarni internetowych dodatkowym czynnikiem świadczącym o technologicznej nowoczesności jest wprowadzanie systemów pozwalających na maksymalną automatyzację przyjmowania zleceń i przekazywania ich do realizacji. Dotyczy to również katalogu metod płatności, który powinien być ciągle uzupełniany o nowe formy.
Rozbudowywana na bieżąco oferta usług
Drukarnie, aby mogły się określać mianem nowoczesnych, muszą rozpoznawać marketingowe oraz reklamowe trendy, a następnie zapewniać poligraficzne możliwości ich realizacji.
Klient, który w ofercie danej drukarni nie odnajdzie usługi, która go interesuje, najprawdopodobniej już później do niej nie powróci. Dlatego uzupełnianie oferty usług jest tak ważne.
Obsługa zorientowana na klienta
Osoba prowadząca drukarnię musi sobie zdawać sprawę z tego, że klient jest najważniejszy i powinien mieć jak najwięcej możliwości wpływania na efekt realizacji projektu. Nowoczesna drukarnia traktuje swoich klientów jako partnerów.