Wizualna strona biznesu, czyli co może www
Dan Roam autor „Wizualnej strony biznesu” przekonuje, że we współczesnym świecie, gdzie powracamy do pisma piktograficznego, społeczeństwo i biznes są mocno zorientowane na wizualną stronę prowadzenia wszelkiego rodzaju działań, a świat myśli obrazem, to właśnie rysunek, obraz, fotografia i szeroko pojęta grafika są tym, co pozwala skutecznie sprzedawać. Przenosząc jego stwierdzenie do świata wirtualnego marketingu można ukuć stwierdzenie, że strona internetowa będąca wszak wizualizacją idei sprzedażowej firmy może w dużej mierze przyczynić się do sukcesu biznesowego.
Strona internetowa to we współczesnym świecie niemal obowiązkowy element prowadzenia biznesu. Jak pokazały badania, które przeprowadzono w 2015 r., aż 84% konsumentów uważa, że mała firma posiadająca stronę internetową jest bardziej wiarygodna niż firma witryny nie mająca.
Strona internetowa to także narzędzie sprzedażowe, to w jej ramach firma może prezentować swój asortyment czy też usługi, może także przygotować sklep internetowy, za którego pośrednictwem będzie sprzedawać swoje produkty. Dzięki witrynie www możliwa jest atrakcyjna, wizualna prezentacja towarów, a dodatkowo poszerzenie rynku zbytu. Strony www mają zasięg ogólnopolski, a chcąc dokonać ekspansji na rynki zagraniczne wystarczy przygotować odpowiednią wersję językową strony.
Strona internetowa to wizualizacji pomysłu jaki firma ma na siebie, chcąc sprzedawać produkty premium firma powinna zadbać o elegancki, wysublimowany layout, natomiast firmy sprzedające gadżety dla nastolatków mogą pokusić się o krzykliwe kolory i innowacyjne rozwiązania. Niezależnie jednak od kolorystyki czy rozwiązań jakie zostaną zastosowane na stronie należy pamiętać, że powinna być ona funkcjonalna, przejrzysta i łatwa w nawigacji. Nie może się także zbyt długo ładować, bo jak podaje Google, jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 s. użytkownicy rezygnują z jej odwiedzenia.
Strona www to najtańsza forma reklamy o największym zasięgu, a ponadto może być ona wykorzystywana w wielu działaniach online marketingu. – dlatego warto w nią zainwestować.