Przeglądaj

On page seo i off page see

Każdy właściciel firmy powinien posiadać własną stronę internetową. Nie wystarczy jednak samo jej istnienie – przyniesie najlepsze rezultaty, jeśli będzie dopasowana do wymogów wyszukiwarki Google. Niewątpliwy sukces zapewni właściwie ustalona strategia pozycjonowania strony. Podstawowe działania można wykonać samemu, jednak najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi specjalisty SEO, który opracuje strategię uwzględniającą zarówno on page SEO, jak i off page SEO. O czym mowa?

Kiedy zacząć stosować SEO?

Najlepiej i najłatwiej, gdy SEO, czyli search engine optimalization, jest prowadzone od samego początku tworzenia strony. Nie oznacza to jednak, że zmiany nie mogą zostać wprowadzone w późniejszym terminie, ponieważ każdy moment na poprawienie pozycji strony jest dobry.

Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej wymagają użycia technik, które są zgodne z algorytmami Google – największej i najczęściej używanej wyszukiwarki. Należy o tym pamiętać, podejmując takie działania lub zlecając je innej osobie, w przeciwnym razie pozycja strony może się obniżyć.

SEO – korzyści dla przedsiębiorstwa

Włączenie działań SEO do działań rozwijających przedsiębiorstwo niesie wiele korzyści. Przede wszystkim zwiększają one ruch użytkowników na stronie, zwiększają rozpoznawalność danej marki wśród potencjalnych klientów i potwierdzają pozycję u dotychczasowych. Wszystkie te działania pozytywnie wpływają na dochody firmy.

Ilość zakupów dokonywanych przez sklepy internetowe stale rośnie. Użytkownicy rzadko jednak wchodzą bezpośrednio na stronę danej firmy – najczęściej wpisują interesujące ich przedmioty w wyszukiwarkę i poprzez wyniki przekierowywani są dalej. I tutaj optymalizacja pełni kluczową rolę, ponieważ im wyżej pokaże się strona Twojej firmy, tym większa szansa, że Klient na nią trafi i dokona zakupów – w danym momencie lub w przyszłości.

Istotne jest, aby na bieżąco aktualizować swoją stronę, ponieważ w internecie co chwilę pojawiają się nowe strony. Mogą one zepchnąć ją na gorszą pozycję. Jest to również sygnał dla robotów Google, że dana strona jest prowadzona i kontrolowana we właściwy sposób, a użytkownicy uzyskują prawdziwe i aktualne informacje.

Na czym polega on page seo?

W branży marketingu internetowego jest powiedzenie content is a king, co w praktyce oznacza, że nie wystarczy jedynie podejmować działania SEO – bardzo ważne jest to, aby na stronie była zamieszczana wartościowa dla użytkowników treść. Stąd wszelkie działania, mające na celu dodanie jej na stronę i kontrolę tego, co się na niej dzieje, nazywa się on page seo.

Obecnie panuje trend, aby przy tworzeniu strategii optymalizacji strony kłaść największy nacisk właśnie na działania on page seo. Polegają na przygotowywaniu użytecznych tekstów na stroną, tworzeniu przejrzystej struktury, sprawdzaniu słów kluczowych (najważniejszych i najczęściej wyszukiwanych w danym temacie) i odpowiednim rozmieszczeniu ich na stronie. Co ważne, mamy nad tymi działaniami całkowitą kontrolę. Dzięki temu zostanie ona lepiej odczytana przez roboty Google.

Off page seo – co powinieneś wiedzieć?

Przy optymalizacji strony nie można jednak zapominać o działaniach off page seo, które budują markę witryny. Należy do nich pozyskiwanie odpowiednich linków, których źródłem może być firmowy blog z wartościowymi artykułami oraz media społecznościowe. Przydatne są również notatki prasowe oraz artykuły sponsorowane. Do umieszczania postów i materiałów najlepiej jest wybrać portale o wysokiej zawartości merytorycznej, które są związane z daną branżą.

Takie działania również przyczynią się do zwiększania ruchu na stronie internetowej, co znacznie zwiększy rozpoznawalność marki, korzystnie wpłynie na jej wizerunek i bezpośrednio wpłynie na przychody firmy.

On page seo i off page seo – idealny duet

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach pozwala na pozyskanie nowych klientów. Dlatego tak ważne jest równoczesne i sprawne prowadzenie działań z zakresu on page seo oraz off page seo. Tylko takie połączenie pozwala na osiągnięcie sukcesu i zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.