Browse By

Jakie korzyści daje marketing internetowy?

Prowadząc własną firmę przedsiębiorca często staje przed wyzwaniem związanym z jej właściwą promocją. Popularne niegdyś banery przy ulicach, wysyłanie ofert pocztą czy rozdawanie ulotek stopniowo tracą na znaczeniu. Wraz z rozwojem Internetu oraz wszechobecnych aplikacji mobilnych na znaczeniu zyskuje marketing internetowy. Jakie daje on korzyści w stosunku do klasycznych form marketingu? Na to pytanie postaramy się Wam dziś odpowiedzieć.

Marketing klasyczny czy marketing internetowy? 

Przedsiębiorcy prowadzący swoje działalności w latach 90tych oraz na początku XXI wieku przyzwyczaili się do klasycznych form promocji swojego biznesu. Były to czasy książek telefonicznych, wysyłania ofert pocztą oraz rozwieszania banerów i reklam przy ruchliwych drogach. Dynamicznie rozwijał się także telemarketing oraz spotkania bezpośrednie z klientami. W zależności od specyfiki prowadzonego biznesu, te formy reklamy, przynosiły rezultaty lub zawodziły. Rynek był jednak na tyle chłonny i mało konkurencyjny, że większość nowych firm znajdowała swoje miejsce na rynku. Te czasy jednak bezpowrotnie minęły. Dziś przedsiębiorcy muszą coraz efektywniej docierać do swoich potencjalnych klientów zanim zrobi to konkurencja, a przy okazji nie wydawać na to fortuny. Coraz częściej ich wzrok kieruje się na różne formy marketingu internetowego. Nie bez powodu. Wykorzystując różnorodne bezpłatne i płatne narzędzia można skutecznie wypromować swoją firmę i pozyskać nowych klientów.

Jakie formy marketingu internetowego warto wybrać?

Wizytówka Google Moja Firma

Na początek warto zastanowić się, kto jest klientem docelowym oraz jaki region geograficzny nas interesuje. W przypadku mniejszych, lokalnych biznesów najważniejszym narzędziem promocji zdecydowanie będzie wizytówka na Google Moja Firma. Założenie jej jest zupełnie bezpłatne. Warto uzupełnić ją obszernie, zbierać opinie od klientów oraz publikować aktualności. To sprawi, że będzie ona lepiej widoczna nie tylko w wynikach wyszukiwania Google ale również, a może przede wszystkim, na najbardziej popularnych mapach na świecie czyli Google Maps. W ten sposób klienci będą mogli zarówno trafić do firmy z wyników wyszukiwania jak i łatwo do niej dojechać dzięki nawigacji samochodowej.

Strona internetowa oraz jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google

Jednym z najważniejszych sposobów na promowanie swojej firmy w Internecie jest posiadanie strony internetowej. Przez wiele lat przedsiębiorcy ignorowali ten element. Dziś jednak jest to podstawowy sposób w jaki klienci trafiają do firm oraz gdzie szukają informacji. Dlatego warto mieć przejrzystą i nowoczesną stronę internetową, która będzie dostosowana do urządzeń mobilnych. W ten sposób poprawimy postrzeganie naszej marki. Jeśli do tego zadbamy o jej właściwe pozycjonowanie w wyszukiwarkach, wówczas będzie do nas trafiało znacznie więcej potencjalnych klientów. To właśnie organiczne pozycjonowanie stron internetowych jest najbardziej efektywną formą marketingu internetowego. Gdy nasza strona pojawia się na najwyższych miejscach wyników wyszukiwania Google budzi zaufanie, a klienci łatwiej ją odnajdują. 

Media społecznościowe

Najbardziej znanym sposobem na promocję firmy jest założenie Fan Page na Facebooku oraz budowanie społeczności wokół naszej firmy. Mając grono fanów możemy na bieżąco przedstawiać im naszą ofertę, ciekawe produkty lub obowiązujące promocje. Dodatkowo możemy tworzyć reklamy, które dotrą do nowych odbiorców. Jednak na Facebooku świat mediów społecznościowych się nie kończy. Coraz częściej do promocji firm wykorzystywany jest także Instagram oraz portal biznesowy Linkedin. Na Instagramie możemy łatwo wstawiać zdjęcia oraz relacje z wydarzeń. Na Linkedin budować swój wizerunek osobowy i biznesowy.

Reklama Google ADS

Kolejnym efektywnym sposobem na promowanie firmy jest tworzenie reklam Google ADS. To reklamy, które wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania ale nie tylko. Mogą być wyświetlane także w wielu innych miejscach np. stronach partnerskich oraz jako reklamy tzw. remarketingowe wyświetlane osobom, które odwiedziły już naszą stronę internetową. Prawidłowe i zachęcające reklamy Google ADS potrafią sprowadzić na naszą stronę lub do sklepu online bardzo dużo klientów oraz przerodzić się w umowy lub sprzedaż.

Jakie realne korzyści daje kreatywny marketing internetowy?

Podobnie jak w przypadku marketingu klasycznego celem i największą korzyścią płynącą z marketingu internetowego jest pozyskiwanie nowych klientów. Ta forma ma znacznie większe możliwości aby skutecznie promować biznes. Możemy pokazywać potencjalnym klientom swoją ofertę dokładnie w momencie gdy klient jej poszukuje. Budując wizerunek nowoczesną i estetyczną stroną internetową dajemy pewność, że klient wybiera właściwego, profesjonalnego kontrahenta. Korzyści można by wymieniać długo. Jeśli chcecie aby pomogła wam w tym wyspecjalizowana firma, która efektywnie wykorzysta wszystkie narzędzia marketingu internetowego skontaktujcie się z firmą Evolve. Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej https://www.evolve-poznan.pl/