Przeglądaj

Jak sprawna obsługa klienta wpływa na sukces w handlu

W centrum wszechświata sprzedaży niezaprzeczalnie znajduje się klient i jego potrzeby. By im sprostać trzeba wykazać się elastycznością i refleksem. Jest to dużo prostsze, gdy w zasięgu ręki mamy narzędzia umożliwiające szybką komunikację z magazynem, księgowością i bankiem.

Synchronizacja tych wszystkich funkcjonalności wymaga zastosowania dobrego oprogramowania ERP, najlepiej wspartego technologią pracy w chmurze, która umożliwia natychmiastową aktualizację danych przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego stopnia bezpieczeństwa wszystkich transakcji.

Oczekiwania biznesowe na wyciągnięcie ręki

W świecie masowych rozwiązań klient coraz bardziej ceni indywidualne podejście. Porównywalnej jakości towary można zdobyć w wielu miejscach, dlatego często czynnikiem decydującym o przywiązaniu do danego biznesu jest sprawna obsługa i szybka realizacja całej transakcji. Jest to łatwiejsze dzięki pracy przy użyciu systemów ERP ( np.: https://www.comarch.pl/erp/co-to-jest-system-erp-faq/ ), szczególnie w sytuacji, gdy musimy skorzystać z zasobów całej sieci sprzedażowej, by skonstruować satysfakcjonującą klienta ofertę. Dzięki takim rozwiązaniom możemy sprawnie wykorzystać produkty oferowane przez danego przedsiębiorcę w ramach różnych działalności, nawet zlokalizowanych w różnych krajach. Oferta może zostać zrealizowana od ręki, dzięki natychmiastowej weryfikacji aktualnych stanów magazynowych, pobraniu potrzebnych produktów i sprawnej realizacji płatności a nawet natychmiastowego wystawienia faktury.

Prosta analiza

Ważną zaletą takich rozwiązań jest także możliwość analizy procesów sprzedażowych dzięki rozbudowanym funkcjom Business Process Managment. Pozwalają one na optymalizacje wydajności przez automatyzację pewnych procesów. Można np. na podstawie gromadzonych danych zaplanować i wprowadzić korzystne promocje sprzedażowe w graniach wcześniej założonych limitów. Dzięki tej rozbudowanej konstrukcji zależności klient będzie mógł zostać standardowo obdarzony obsługą o wysokim standardzie w miejscu, w którym się akurat znalazł, bez znaczenia czy będzie to stacjonarny punkt sprzedaży, witryna internetowa, czy inny rodzaj działalności prowadzony przez danego przedsiębiorcę. Klient otrzymujący idealną odpowiedź na aktualne potrzeby zupełnie nie będzie sobie zdawał sprawy, że na jego końcową satysfakcję składa się synchronizacja tak wielu procesów.

Pomocne w tym obszarze są rozwiązania klasy Business Intelligence  . W przypadku sieci handlowych stały się narzędziem zbierajacym wiedzę z zakresu zarządzania kluczowymi procesami w całym przedsiębiorstwie – zwłszcza o w bszarze sprzedaży i obsługi klienta. Ponadto, analiza zgromadzonych danych oznacza lepsze zrozumienie zachowań klientów.  W efekcie sprzedawca może efektywnie planować i projektować relacje z klientami oraz wchodzić z nimi w biznesowe interakcje i kreować customer intelligence.  Jest to systacja win-win która przyniesie konsumentowi wysoce spersonalizowany, adekwatny przekaz, a firmie handlowej perspkywy wzrostów sprzedaży.