Przeglądaj

Jak promować firmę w czasie pandemii i nie stracić?

O pandemii koronawirusa można i należy rozmawiać w różnych aspektach – zdrowotnym, społecznym czy ekonomicznym, a więc i marketingowym. Wielu przedsiębiorców od miesięcy zastanawia się, jak promować firmę w tej niecodziennej sytuacji. Czy nadal warto inwestować w tanie gadżety reklamowe albo inne, stosowane przez lata nośniki? To jedno z pytań, na które znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

Nie trać głowy, gdy inni ją tracą

Dla wielu firm wybuch pandemii koronawirusa oznaczał gigantyczny kryzys wiążący się między innymi z koniecznością:

  • redukcji zatrudnienia,
  • cięć budżetowych,
  • zmiany profilu działalności,
  • wycofania się z rynków,
  • zamknięcia biznesu.

Skoro czytasz ten tekst, zapewne wciąż utrzymujesz się na rynku, zastanawiając się, co możesz zrobić w dziedzinie reklamy, marketingu czy szeroko rozumianego brandingu. Spokojnie – sytuacja wbrew pozorom nie jest tak tragiczna, jak mogłoby się zdawać na pierwszy rzut oka.

Twoja konkurencja przeżywa kryzys? To szansa, żeby dzięki przemyślanym działaniom wypracować przewagę. Przede wszystkim nie rezygnuj z marketingu. Nadeszła chwila, w której siłą rzeczy musisz coś zmienić. Spróbować metod, które były odłożone na później. Być może masz nieco więcej czasu na przemyślenia i podjęcie kilku strategicznych kroków. Dlatego rozpatruj to – przy całym dramacie globalnej pandemii – jako realną, biznesową i wizerunkową szansę. Jak zatem promować firmę?

Informuj i działaj odpowiedzialnie

Twoi dotychczasowi i potencjalni klienci w sposób naturalny zastanawiają się, co dzieje się z Twoim przedsiębiorstwem w trakcie pandemii. Dlatego nie zapomnij przy działaniach reklamowych o rzetelnej i aktualnej informacji, między innymi na temat:

  • reżimu sanitarnego w związku z produktami lub usługami, które oferujesz,
  • godzin otwarcia biura,
  • zasad kontaktu i możliwości załatwienia konkretnych spraw.

Dystrybuując tanie gadżety, jak maseczki z własnym nadrukiem, kreujesz wizerunek firmy, która reaguje na kryzys i chce działać odpowiedzialnie względem pracowników oraz klientów. Wspomniane produkty warto zamówić u sprawdzonego i rzetelnego dostawcy.

Sytuacja w Polsce i na świecie jest dynamiczna, skomplikowana i niepewna. Na tym tle masz szansę prezentować się jako firma stabilna, która przechodzi przez trudne czasy z dynamiką, zdecydowaniem i kreatywnością. Bez poddawania się czy narzekania, skoro tak naprawdę wszystkim jest ciężko.

Analizuj, korzystaj z nowych narzędzi, ewoluuj

Jeżeli wiesz, jak ciekawie i praktycznie wykorzystać tanie gadżety reklamowe, dalej w nie inwestuj. Pamiętaj jednak, żeby dokonać gruntownej analizy budżetu promocyjnego. W wielu przypadkach najrozsądniejszym wyborem będzie przekierowanie części środków na marketing internetowy:

  • w wyszukiwarce Google,
  • w mediach społecznościowych,
  • treści.

Czas wykorzystać nowe kanały i docierać do odbiorców w takich miejscach, w których teraz poszukują produktów i usług. Nie oznacza to jednak, że gadżety reklamowe odejdą w zapomnienie – wręcz przeciwnie. Sytuację tę potwierdza niesłabnąca popularność akcesoriów promocyjnych od uznanych producentów artykułów reklamowych, takich jak np. Gratisownia.pl. Doświadczenia firm korzystających z ich usług świadczą na korzyść promowania brandu przy użyciu m.in. upominków z nadrukiem logo.

Jak to połączyć z aktualnymi zasadami dystansowania społecznego? Oferuj gadżety jako dodatek do zamówień internetowych składanych przez klientów. Następnie możesz zaproponować swoim klientom dodatkowe bonusy lub rabaty w zamian za przesłanie zdjęć z wybranymi akcesoriami reklamowymi.

Jak promować firmę w dobie pandemii?

Trzeba pamiętać o zmianach zachowań konsumenckich i jeszcze większej roli e-commerce czy usług świadczonych online lub w ścisłym reżimie sanitarnym.

Co ciekawe, w tej „reklamowej metamorfozie” mogą pomóc Twoi pracownicy, którzy w ramach home office, wynikającego z aktualnej sytuacji, skupią się np. na analityce, prowadzeniu e-commerce, korespondencji e-mailowej, obsłudze mediów społecznościowych czy tworzeniu treści. Z biegiem czasu może się okazać, że pandemia uwolniła nieznany wcześniej potencjał Twojego przedsiębiorstwa, a tanie gadżety reklamowe jako podstawowy nośnik promocji są skutecznie uzupełnione działaniami w sferze online.

Rozwijaj się dzisiaj, myśl o jutrze

Twoim środkiem do celu brzmiącego „nie chcę tracić pieniędzy i klientów” jest przemyślane działanie w specyficznych warunkach i ze świadomością, że nie wiadomo, do kiedy będą panowały zmiany w życiu społecznym i gospodarczym. Inwestując w jakościowe, efektywne i tanie gadżety reklamowe, stoisz przed wyjątkową szansą, którą warto wykorzystać, żeby nie tylko nie stracić, ale wręcz zyskać!