Przeglądaj

Influencerzy w kampanii marketingowej

W dobie tak dużej konkurencji, jaką mamy w dobie XXI wieku, przedsiębiorcy chwytają się każdej sposobności, aby wyjść przed szereg i lepiej zareklamować swój produkt lub usługę. Poza mniej lub bardziej klasycznymi kampaniami reklamowymi wiele dobrego można osiągnąć na mocy współpracy z influencerami.

Kim jest influencer?

Terminem „influencer” określić można osoby, które mają możliwość wpływania na opinię odbiorców. Wpływ na kogoś innego może mieć jednak każdy. Czy w związku z tym każdy jest influencerem? Nie do końca. Poza tym, że są to osoby cenione, z których zdaniem użytkownicy się liczą, posiadają także trwałe relacje z masowymi odbiorcami śledzącymi ich profile w mediach społecznościowych, blogi czy vlogi. Odbiorcy utożsamiają się z influencerami, a więc zareklamowane przez takie osoby produkty czy usługi są stawiane w lepszym świetle.

Przykłady kampanii z wykorzystaniem influencerów

Na rynku nie brakuje kampanii, które tworzone są z wykorzystaniem do tego influencerów. Oto kilka przykładowych relacji na linii firma — influencer.

Asus

Na taki krok zdecydowała się firma Asus. Producent m.in. laptopów postanowił odnaleźć autorów blogów, którzy poruszają tematykę lifestyle’u, podróży i mody, zlecając im testy swoich produktów. Influencerzy mieli przez miesiąc prowadzić fotodziennik, dzieląc się swoimi opiniami z czytelnikami.

Emirates

Jak przy pomocy influencerów promować mogą się linie lotnicze? Choćby przez wyjazd sponsorowany dla jednego z blogerów, który po podróży ma podzielić się swoimi opiniami z darmowej wycieczki. Na taki krok zdecydowała się marka Emirates, która Pauli Jagodzińskiej zaoferowała bezpłatny wyjazd do Dubaju.

Vistula

Vistula to z kolei marka, która kojarzy się z eleganckimi i kultowymi garniturami. Również poprzez współpracę z najelegantszymi polskimi blogerami, np. Mr Vintage. Marka w ten sposób zyskała przystojnego i eleganckiego ambasadora. On sam — piękny garnitur, a pewnie nie tylko.

To tylko kilka z przykładów. Niemal każdego miesiąca influencerzy mają wiele ofert współpracy. Oczywiście są one zależne od branży, w jakiej się specjalizują.

Jak zostać influencerem?

Oczywiście influencerem nie można zostać ot tak sobie z dnia na dzień. Początkujący liderzy opinii będą mieć problem z tym, aby wpłynąć na innych. Tak samo trudne może być zbudowanie fanów w mediach społecznościowych. O sile influencera decyduje bowiem między innymi zasięg kont w mediach społecznościowych — liczba fanów na Facebooku, obserwujących profil Twitter, subskrybentów kanału YouTube czy ilość odsłon na stronie internetowej lub blogu. Mierzenie zasięgu jest więc dość proste. Tym bardziej że można do tego wykorzystać specjalne narzędzia: Sotrender, NapoleonCat czy Google Analytics. Bez wątpienia jest to więc proces czasochłonny, ale mogący dać blogerowi mnóstwo korzyści. Również finansowych, ponieważ marki współpracujące z influencerami potrafią ich wynagrodzić. Darmowym produktem, bezpłatną usługą, ale również finansowo.