Przeglądaj

7 porad jak wybrać firmę do realizacji wdrożeń Magento

A zatem zdecydowałeś, że chcesz założyć sklep internetowy i będzie to wdrożenie Magento. To bardzo dobry wybór, gdyż omawiany CMS jest w stanie sprostać nawet największym wymaganiom sprzedawców internetowych.

Jednak do założenia takiego sklepu potrzebujesz odpowiednich specjalistów – najlepiej agencję e-commerce. Jak zatem znaleźć i wybrać odpowiedni software house pod wdrożenia Magento? W tym artykule poznasz 7 przydatnych porad.

1. Przeprowadź wstępny research

Wyszukiwanie odpowiedniej firmy niekoniecznie musi zaczynać się od Google. Jeśli masz dobre branżowe kontakty, poproś bezpośrednio lub przez media społecznościowe o sprawdzonych wykonawców.
Dobrym miejscem do znalezienia e-commerce software house’u jest także Clutch, czyli serwis, który pomaga wyszukiwać firmy B2B z naciskiem na te działające w branży IT. Znajdziesz tam ich profile wraz z najważniejszymi informacjami takimi jak:

  • Data założenia.
  • Liczba pracowników.
  • Rodzaj usług.
  • Przybliżone stawki za realizacje projektów.
  • Portfolio.
  • Opinie od klientów ze zwykle załączonym opisem zrealizowanego projektu i tego, jak przebiegała współpraca.

2. Sprawdź referencje

Dokładnie przeanalizuj referencje firmy, którą bierzesz pod uwagę. Oczywiście część z nich znajdziesz na jej stronie, jednak na żądanie zapewne będzie w stanie przesłać Ci ich więcej.

Możesz nawet pójść o krok dalej i osobiście skontaktować się z byłymi klientami agencji, która realizowała dla nich wdrożenia Magento. To tak naprawdę najlepszy sposób na dokładne zweryfikowanie firmy, więc jeśli uda Ci się nawiązać taki kontakt, przygotuj sobie precyzyjne pytania.

Co jednak zrobić, jeśli firma, z którą chcesz współpracować, nie ma referencji od klientów, dla których pracowała? Do takiej sytuacji może dojść, gdy omawiana agencja realizowała wdrożenie Magento jako podwykonawca. W tym przypadku referencje mogą być dostarczone przez przedsiębiorstwo, które wynajęło ową agencją – to ono tak naprawdę reprezentuje docelowego klienta, gdyż jest odpowiedzialne za oddanie projektu.

3. Przyjrzyj się portfolio

Choć same referencje potrafią powiedzieć wiele, to jednak aby dokładnie ocenić jakość agencji, musisz przeanalizować jej dorobek. Wdrożenia Magento są zwykle dość złożone i zróżnicowane, dlatego warto się im dokładnie przyjrzeć i wziąć pod uwagę takie kwestie jak:

  • Skala projektu – mały, niszowy sklep czy duża platforma z licznymi kategoriami?
  • Branża – czy rozważana przez Ciebie agencja ma na swoim koncie wdrożenia Magento z Twojej niszy?
  • Wprowadzone funkcje – czy zaprojektowany sklep posiada jedynie podstawowe funkcjonalności, czy firmie udało się zaimplementować także specjalne rozwiązania?

4. Dokładnie poznaj kwestię rozliczenia

Koszty i sposób ich rozliczania może bardzo różnić się w zależności od agencji, z którą zamierzasz współpracować. Niektóre w swojej ofercie mają kilka z góry ustalonych „paczek”, które obejmują pewien zakres usług. Inne wyceniają każde zlecenie indywidualnie lub też koszt jest bardzo płynny i zależy od godzin, które pracownicy przydzieleni do projektu przeznaczyli na pracę.
Dokładnie zbadaj takie szczegóły, aby uniknąć choćby nieprzyjemnych niespodzianek w trakcie realizacji projektu, gdzie okaże się, że np. poprawki nie są wliczone w początkową cenę.

5. Weź pod uwagę lokalizację

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać firmę z drugiego krańca Polski lub nawet z innego kraju. Musisz jednak wziąć pod uwagę konsekwencje z tym związane – jeśli chciałbyś często przeprowadzać osobiste spotkania, odległość od siedziby agencji może być bardzo ważna. Z kolei w przypadku zagranicznego wykonawcy może dojść do problemów z komunikacją, jeżeli obie strony nie dysponują pracownikami z odpowiednią znajomością angielskiego.

6. Obsługa powdrożeniowa

Wdrożenia Magento to często długoterminowe projekty – uruchomienie sklepu to jeszcze nie koniec. Pewne problemy mogą stać się widoczne dopiero po zakończeniu głównej części pracy. Do wprowadzenia nowych funkcji często dobrze będzie wybrać tę samą agencję, która budowała platformę od podstaw.
Jeśli zatem dana agencja oferuje także rozbudowane wsparcie powdrożeniowe, potraktuj to jako dużą zaletę.

7. Spotkaj się osobiście, jeśli to możliwe

Za pomocą maili i wideokonferencji można omówić wiele szczegółów, jednak praktycznie nic nie zastąpi osobistego spotkania biznesowego. Wizyta w siedzibie agencji pozwoli Ci także lepiej ocenić, jakie panują tam warunki pracy, a więc i jak będzie się prezentować wydajność zespołu.

Podsumowanie

Zastosuj się do opisanych tutaj porad. Dzięki temu uda Ci się znaleźć agencję, z którą będzie Ci się dobrze współpracować – to najlepszy sposób na założenie świetnego sklepu internetowego.