Przeglądaj

Organizujesz akcję promocyjną? Zobacz, bez jakich materiałów nie będziesz w stanie jej efektywnie przeprowadzić

Zadaniem akcji promocyjnej jest dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów i skłonienie ich do dokonania zakupu. Akcja marketingowa jest też przydatna do tego, aby klienci mieli okazję dowiedzieć się na temat wejścia na rynek zupełnie nowego produktu. Z tych właśnie względów akcja powinna łatwo zapadać w pamięć i być możliwie szeroko rozpowszechniona. Zobacz, w jakie materiały powinieneś zainwestować, aby jej cel był zrealizowany w jak największym stopniu.

Billboardy i banery – podstawowe materiały promocyjne

Dobra widoczność akcji w przestrzeni publicznej może stanowić o powodzeniu lub porażce całej akcji. Dobrze, gdy dowiedzieć się o niej będzie miało szansę jak najwięcej osób. Wsparciem w rozpowszechnieniu informacji są wielkoformatowe reklamy typu outdoor, wieszane w miejscach przeznaczonych na billboardy, ale także umieszczane w wiatach przystankowych. Podświetlenie reklamy sprawia, że baner lub plakat staje się dobrze widoczny o każdej porze dnia i nocy. Ustawiony na wysokości wzroku, jest dostrzegalny zarówno przez pasażerów komunikacji miejskiej, jak też przez osoby poruszające się prywatnymi autami. Choć nośniki reklamowe zmieniają się wraz z nawykami zakupowymi konsumentów, billboardy i banery przetrwały próbę czasu, stanowiąc wciąż mocno widoczny element krajobrazu miast tak w Polsce, jak i za granicą.

Ulotki, katalogi i kupony –  bezpośrednie formy dotarcia do klienta

Choć standardowe ulotki nie zawsze są skutecznym wabikiem dla klientów, uzupełnione o indywidualny kod rabatowy pomniejszający wartość zamówienia, stają się jednym z bardziej pożądanych gadżetów. Stanowią realną korzyść dla kupującego i pozwalają na uzyskanie przez niego istotnych oszczędności. Zwiększają również zainteresowanie danym sklepem i zachęcają do regularnego śledzenia jego oferty. Mogą być pierwszym krokiem do zapoznania potencjalnego klienta z marką, wzmocnionym poprzez zaproszenie na stronę sklepu internetowego i zapis do newslettera w celu pozyskania adresu e-mailowego danej osoby. Kompleksowe przygotowanie materiałów i gadżetów reklamowych oferuje Drukarnia Diamond Druk.

Karty prezentowe i lojalnościowe – idealne wsparcie akcji promocyjnej w okresie przedświątecznym

W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się karty prezentowe, które można wręczyć bliskim z okazji urodzin, Dnia Mamy czy świąt Bożego Narodzenia. W zależności od rodzaju, mogą mieć zdefiniowaną kwotę lub miejsce do samodzielnego uzupełnienia jej wartości. Ciekawym pomysłem na zbudowanie wiernej społeczności wokół danej marki są również karty lojalnościowe, wiążące się z atrakcyjnymi zniżkami i rabatami. Tego typu karta lojalnościowa może stać się centralnym punktem akcji promocyjnej, zorganizowanej z okazji otwarcia nowego punktu sprzedaży, nowej siedziby firmy czy też wprowadzenia do obrotu nowego rodzaju produktu.

Prezenty, próbki i gratisy, czyli dlaczego najpierw trzeba samemu dać, aby otrzymać coś w zamian

Konkurencja na rynku sprzedaży jest tak duża, że firmy powinny sięgać po różne metody, które pozwolą wyróżnić się im na rynku. Jednym z ciekawszych sposobów jest wręczanie – w ramach akcji promocyjnej – próbek i gratisów, które są nie tylko miłą niespodzianką dla klientów, ale również pozwalają zapoznać się z nowym produktem i świadomie zadecydować o jego zakupie i stosowaniu. Niektórzy właściciele firm zapominają, że aby coś otrzymać, warto najpierw samemu dać coś od siebie. Tego typu prezenty, umieszczone w opakowaniach odzwierciedlających identyfikację wizualną marki, pozwalają lepiej utożsamić się z nią i rozbudzić w klientach ciekawość na przyjrzenie się całemu asortymentowi. Zwiększają też prawdopodobieństwo ponownych odwiedzin w danym sklepie, czy to stacjonarnym, czy internetowym. Równie ciekawym pomysłem może być wprowadzenie dnia darmowej dostawy, która umożliwia zrobienie tańszych niż zazwyczaj zakupów, lub też wprowadzenie promocji „drugi produkt 50% taniej” lub „kup dwa produkty, a tańszy otrzymasz za grosz”, który zwiększa wartość koszyka zakupowego.

Jak wykorzystać okres przedświąteczny do przeprowadzenia akcji promocyjnej?

Inną formą zaprezentowania się klientom w czasie akcji promocyjnej może być rozdawanie bezpłatnych notatników czy kalendarzy, które będą towarzyszyć odbiorcom przez cały rok, w domu i w pracy. Koniec roku jest czasem, w którym pojawia się wiele okazji do wręczenia potencjalnym odbiorcom specjalnie przygotowanego kalendarza adwentowego, podkładki z grawerem, kubka z logotypem firmy czy odpowiednio spersonalizowanego USB. Tego typu akcesoria najlepiej sprawdzają się do obdarowywania stałych kontrahentów i utrzymywania ich lojalności przez dłuższy czas. Są zarazem w pełni funkcjonalnym i efektywnym rozwiązaniem sprawdzającym się w codziennej pracy biura. Okres przedświąteczny pozwala w tej materii na więcej i umożliwia wykroczenie poza strefę wyłącznie firmową. Tuż przed świętami można odwołać się do uniwersalnych ludzkich wartości i emocji, obdarowując współpracowników i klientów upominkami o wyjątkowym charakterze – elementami, które mogą uprzyjemnić czas spędzony w gronie najbliższych.