Browse By

Magento – dlaczego warto wybrać tę platformę e-commerce?

Magento jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce obecnie dostępnych na rynku. Szerokie grono użytkowników i kilka lat obecności wśród innych platform wymusiło na Magento wiele zmian, dzięki czemu obecnie jest tak chętnie wybieranym rozwiązaniem. Platforma, podobnie jak wiele innych oprogramowań handlu elektronicznego, ma swoje wady, jednak warto dokładniej przyjrzeć się tej propozycji i sprawdzić jej ogromny potencjał. Dlaczego? Poniższy artykuł pomoże nam to wyjaśnić.

System open source, czyli łatwa dostępność dla każdego

Magento jest dostępne dla każdego do bezpłatnego pobrania. Dzięki temu, że jest to narzędzie open source użytkownicy mają dostęp do kodu źródłowego, mogąc dowolnie go rozszerzać, a tym samym konfigurować platformę. Oczywiście w tym celu wymagana jest znajomość aspektów technicznych i języków programowania, jednak posiadając odpowiedni zespół lub wiedzę bezproblemowo można stworzyć perfekcyjne środowisko e-commerce, w którym rozwinie się swoją działalność. 

Magento to głębia funkcjonalności 

Nikt nie powinien przeczyć temu, że Magento oferuje najwięcej funkcjonalności spośród wszystkich platform e-commerce. Poniżej przybliżamy kilka z nich. 

Wszechstronne zarządzanie treścią

Intuicyjny edytor stron umożliwia administratorom sklepów tworzenie i dostosowywanie swojej oferty w łatwy sposób w oparciu o określone preferencje. Tworzenie nowych i edycja istniejących treści jest możliwa, dzięki edytorowi WYSIWYG, co uprzyjemni działanie w tym obszarze w szczególności osobom bez znajomości kodu. 

Konfiguracja przyjazna dla urządzeń mobilnych

Sklepy tworzone na Magento są w pełni responsywne, dzięki czemu można je bez problemu przeglądać na smartfonach, tablecie i innych urządzeniach mobilnych. Należy pamiętać, że m-commerce to nie tylko obecny trend zakupów konsumenckich, ale również obowiązek, który ciąży na twórcach sklepów, by móc rozwijać działalność i zwiększać sprzedaż.

Potężne rozwiązania marketingowe 

Magento to szereg wielu marketingowych funkcjonalności, które umożliwiają łatwo zwiększyć potencjał sprzedaży stosując cross-selling, elastyczne ceny promocyjne zależne od kategorii i grup klientów, możliwość dodawania produktów do ulubionych, pokazywanie ostatnio oglądanych produktów i wiele innych. Dodatkowo, Magento posiada wbudowaną funkcję zarządzania wieloma witrynami za pomocą jednej platformy, co stanowi idealne rozwiązanie dla właścicieli wielu sklepów, którymi teraz można zarządzać w jednym panelu. 

Bogaty ekosystem i społeczność wokół platformy

Jedną z największych zalet Magento jest jego ekosystem, który od początku istnienia platformy zebrał wokół siebie uznanych specjalistów oraz tysiące rozszerzeń – od darmowych po płatne. Poprzez moduły dostępne w Magento Marketplace można w nieskończoność rozszerzać możliwości platformy, koncentrując się na dalszym rozwoju. Duża społeczność wokół oprogramowania zapewnia wsparcie i pomoc, dlatego, jako sprzedawca szybciej nadążamy za zmianami technologicznymi. Bez względu na wielkość firmy, nigdy nie zabraknie funkcjonalności, które udostępnia społeczność Magento.

Wysoki poziom dostosowywania i skalowalności

Naturalnym skutkiem posiadania platformy open source jest to, że można dowolnie ją dostosować do potrzeb biznesowych, modyfikując kod źródłowy. Jeśli potrzebujesz konkretnej funkcji do swojego sklepu, istnieje duża szansa, że zewnętrzny programista już ją stworzył lub możliwe jest zbudowanie własnego rozszerzenia na podstawie już istniejącego. Integracja z systemami zewnętrznymi również nie powinna stanowić problemu – rozwiązania analityczne od Google czy bramki płatnicze jak PayPal, można łatwo wdrożyć do swojej strony. Nie musisz również martwić się o możliwe migracje, gdy liczba produktów zbytnio się rozrośnie – Magento będzie rosło razem z działalnością. To jedno z rozwiązań, które są najbardziej uniwersalne do każdego rozmiaru projektu – od małych sklepów po gigantów e-commerce. 

Gwarancja bezpieczeństwa, dzięki funkcjom zabezpieczenia

W Magento systemy zabezpieczeń są na najwyższym poziomie, dlatego dane klientów będą bezpieczne. Oprócz loginu i hasła, użytkownicy będą mogli zostać zweryfikowani wprowadzając uwierzytelnianie dwuskładnikowe,  wysyłając do nich hasła jednorazowe poprzez sms lub e-mail. Oprogramowanie otrzymuje też częste aktualizacje zabezpieczeń za pośrednictwem dużego zespołu, dlatego prawdopodobieństwo włamania lub kradzieży danych jest mniejsze. Magento zapewnia też SSL do zabezpieczenia i szyfrowania treści, ale też wiele innych funkcji, zapobiegając np. fałszywemu logowaniu. 

Magento powinno zaspokoić potrzeby wszystkich – programistów, administratorów i klientów sklepu. Jest to przyszłościowe narzędzie, które pozwoli zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym lub rozpocząć działalność, posiadając mocne fundamenty. Dzięki elastyczności i ogromnym możliwościom Magento jest nie tylko odpowiednie dla wielkich marek, ale też małych firm i start-upów.